konsultcamilla

Alla inlägg under november 2009

Av Camilla Karlsson - 28 november 2009 23:02

Nu har jag inte skrivit på en vecka. Måste skärpa mig!! Jaha  vad har hänt denna vecka då? Jobbat som vanligt förutom i onsdags för då var jag hemma o städade o julpynta....... så skönt att få greja i lugn o ro alldeles ensam.


i torsdags så var jag en snabbis till Ikea o köpte en hylla till kontoret. Jörgen kom på lunchen o hjälpte mig bära upp den. Blev riktigt fint när jag ställde in den, passade på att möblera om lite också.


I fredags var vi lediga som vanligt. När Julia slutade skolan så åkte vi till Tierp för att hämta Felicia o sen åkte vi till Johanna för att alla barn behövde klippa sig. Åkte till mormor en sväng, var länge sen vi var dit. Jag lämnade barnen kvar där för att följa med Jörgen o träffa en kille som ev. ska köpa hans firma. Stressade hem för att snygga till mig lite (ja ja jag vet de hjälpte inte den här gången heller) o packa lite kläder åt Jörgen. När vi var klara i stan så åkte vi för att hämta barnen, dom var i Pilbo hemma hos syrran för mamma var där o passade även hennes barn för dom var på julfest. Tittade lite på idol innan vi åkte hem. När vi kom hem sov alla barnen och Jörgen. När jag burit in barnen o lagt dom så var jag ut för att väcka Jörgen o han var helt väck, hade nog velat bli buren även han ha ha ha. Han hade jobbat ett helt dygn ungefär.


Idag skjutsade vi in Jörgen till firman o sen åkte vi till Tierp för att hämta Julia som sovit hos mormor o morfar. Köpte mat på Bennys o blev j-ligt besviken på stripsen...... dom som brukar va så gooda, så j-la sega. Skyndade mig hem för att hinna röja lite här hemma o baka en sockerkaka för att en kund till mig skulle komma men han dök inte upp, typiskt.


Nu i kväll har älsklingen o jag räknat o skrivit o funderat på hur mye han måste ha om han ska sälja. Tror att vi kommit fram till ett bra förslag. Hade hoppats få besked idag när Jörgen var o träffade spekulanten men men får väl vänta till i morgon då. Den som väntar på nå gott.......


I morgon ska jag ta de stora barnen med mig o åka till Globen på Sthlm Horse Show. Vi åker me ridskolan, tävlingssektionen ordnar jue resa o nån från oss måste väl åka. Jag var egentligen inte så sugen men de ska bli kul ändå, var jue ett tag sen man var dit. Julia blev eld o lågor men Felicia hurra väl inte allt för mye.


Blev väldigt förvånad i veckan när dom ringde från röntgen i Tierp o sa att jag kunde få en tid redan på måndag för att ultraljuda min mage. Hade väntat mig att få vänta flera månader. Remissen skickades jue förra veckan........ Ska bli skönt att  veta om de e gallan!


Nu ska jag gå o sova lite så jag orkar me morgondagen...... ska jue ha hand om en hel hög me barn i morgon på resan till globen. Kommer komma hem väldigt sent..... typ halv ett. Undrar hur man ska orka upp på måndag????


Natti!! 

Av Camilla Karlsson - 21 november 2009 19:58

Just nu sitter barnen o jag i sängen o kollar på Lotta på bråkmakargatan o äter godis. Har varit hos pappa nu på kvällen, Elvira var där för hon skulle sova där. Jossan o Jessica var också hemma.


På förmiddagen var vi ute i solen som man inte sett på flera veckor. Jag gjorde lite nytta o barnen lekte i lekstugan. Sen åkte vi in till Gävle o käka med Jörgen innan han skulle på hockey. Nu väntar vi på att han ska komma hem, barnen vill träffa honom innan de går o sover.


Undra vad man ska göra i morgon då? Jörgen ska säkert snickra, jag måste iaf hämta Julia vid sex. Tråkigt att de inte skulle bli sol i morgon också.


När skall man städa o julpynta då? Skulle verkligen behöva storstäda snart men man får jue aldrig tid, skulle vilja ha en heldag för mig själv här hemma alldeles ensam.


Nu ska jag titta på Karlsson på taket.

Av Camilla Karlsson - 20 november 2009 23:55

Såg att jag missat skriva om hur de gick när jag var iväg o tog stygnen i torsdags.


Förstod innan att de var nåt som inte var bra, hade börjat få ont. När jag kom dit så förklarade jag hur rädd jag är för allt sånt o hon va jätteförsiktig o tog de lugnt. Förstod att de skulle göra ont eftersom jag var så öm där. Hon såg att de var inflammerat o fixade en tid hos läkaren på em.


Jag trodde att jag bara skulle gå dit o visa upp benet o få lite antibiotika o sen gå hem men så blev de inte. Hon ville skära upp o tömma ut varet eftersom de var så litet hål och de gjorde så ont när hon klämde. Efter en hel del övertalning så gick jag med på att göra de. Hon stack med bedövningssprutan en gång o inte sex som läkaren gjorde när jag tog bort knölen. Var mye försiktigare när hon tryckte in bedövningen också, gick ganska bra. Skar upp ett litet hål o klämde ut de mesta var, fan va hon klämde hade skitont efteråt. La i en liten bit från en handske som skulle hålla såret öppet så att de fick dränera. Jag trodde hon va helt från vettet när hon sa att man klipper en liten bit från en sån där skyddshandske som dom använder. Men tydligen funkar de jättebra, kroppen stöter bort den själv. Jag trodde den skulle växa fast, behövde inte sy igen iaf. Äter antibiotika nu i tio dagar men ska till distriktssköterskan på måndag o kolla att allt ser bra ut. Skulle inte förvåna mig om de e nå fel då med...... me min otur. De är inge bra att vara sjukhusrädd!!

Av Camilla Karlsson - 20 november 2009 23:30

Hade alla glömt bort att rösta på Eric i dag eller........ Kunde inte fatta att han hängde löst, helt otroligt! Men som tur var så ordnade de sig puh. Hoppas att alla kommer ihåg att rösta nästa vecka.


Idag har småtjejerna o jag varít lediga, vi sov till nio o sen myste vi lite i sängen innan de va dags att kliva upp o göra lite nytta. Vid halv ett hämtade vi Julia på skolan o åkte in till Gävle, käkade på Max med Jessica o hennes barn även Jörgen följde med. Sen åkte vi till Din Sko, Julia behövde nya vinterskor. Hon sliter jue ut sina skor på mindre än en säsong, hon hade strl 38?!? Samma strl som mig... helt otroligt, hon valde ett par stövlar på damavdelningen o de gör jue att man börjar känna sig gammal.

Innan vi åkte hem så städade jag bilen på verkstaden, älsklingen hade jue varit så gullig o tvättat den åt mig när han bytte däck. O då vill man jue att den ska va fin på insidan också. Fick stressa hem så vi skulle hinna hem innan Magnus kom för att hämta Julia. 


När Julia hade åkt så tittade jag o barnen på Pippi Långstrump o käkade godis, dom fick zoo, bilar o ostbågar. Agnes åt bara ostbågarna o jag vet inte hus många ggr jag fyllde på. Byggde lite pussel och klädde på lite dockor. När kl närmade sig åtta fick dom gå o sova, ville titta på Idol i lugn o ro. Jörgen kom hem strax efter åtta o vi titta tillsammans men han somna under den mest spännande delen. Han ska in o jobba i natt, ska tvätta en massa bilar o en båt tills i morgon. För i morgon ska han gå på hockey med en kund som är matchvärd o han skall visa upp sina bilar. Jörgen skall köra in på isen med en Hummer 2, de var meningen att han skulle ha en tio meters båt efter också men efter att ha provat idag så insåg dom att de inte skulle gå så båten får visas upp utanför.


De blir en tråkig helg, har umgåtts me Jörgen ca 3 timmar idag o lär inte bli så mye mer i morgon heller o så får jag sova själv inatt igen. Han jobbade även natten som va, inte hela natten men jag somna själv för han somna framför tvn. Tror att jag ska ringa syrran i morgon o höra om dom ska va hemma, Alice ville hälsa på Wilmer sa hon redan idag. När vi åkte från Gävel idag ville hon åka dit o när jag sa nej blev hon jätteledsen.


Känns helt ok i ljumsken idag men har inte vågat ta bort omslaget. Det får sitta till i morgon så kan jag byta o göra rent då. Igår kände jag mig lite febrig o hängig, somnade i våra underbara strandstolar i vardagsrummet kl nio. Vi ser nog ganska roliga ut när vi tittar på tv, sitter i varsin strandstol ha ha ha. Jörgen skulle ha börjat med att flytta fönstret i vardagsrummet i morgon men nu blir de jue inte så...... hans kund ligger på minus just nu....Rynkar på näsan


Nu ska jag försöka få liv i Jörgen..... o de brukar jue lyckas sådär.


Sov gott!

Av Camilla Karlsson - 18 november 2009 15:36

I kväll ska vi på kalas hemma hos Jörgens bror, hans sambo fyller år. Så då hinner vi inte åka hem emellan...... Julia kom precis till kontoret. Hon har lyckats missa två bussar inom en halvtimme.... helt otrolig den där ungen, undra när de ska bli ordning på henne?!? Glömsk o slarvig men de hör väl till åldern men de lär ju inte bli bättre jue närmare tonåren hon kommer.......

I morgon ska jag åka o ta stygnen.... puh jag hatar sånt där, vi får väl se om jag håller på o svimma igen. Har ont där nu så de är säkert nån infektion också för de borde jue inte göra ont efter två veckor. Vi får väl se vad dom säger i morgon.

Har haft ganska mye jobb denna vecka men nu kände jag att jag behövde ett avbrott. Men de är jue förstås kul att jag har mye att göra Glad. Har fått en kund till nu så nu har jag elva kunder som jag sköter varje månad och fyra som jag bara hjälper en gång om år. Tycker att de är ganska bra på knappt ett år, startade 1 september förra året, de är ju faktiskt lågkonjuktur också.

Var in till stan o lunchade me Jörgen idag, trodde Jossan skulle vara me men hon sov tydligen ganska länge idag...... ringde henne vid tjugo över sju i morse men när jag ringde igen vid kvart i tolv hade hon nyss vaknat. Se dessa ungdomar.....he he he

I måndags var jag o hälsade på Jessica, skulle egentligen haft kurs i uppsala men de var inga anmälda så de blev inställt. Hade ju ställt in mig på att åka bort så då åkte jag till Jessica istället, var väldigt länge sen jag var dit. Blev kvar till halv tolv tror jag, hade mye att prata om.

Jaha va händer resten av veckan då? Har en dag kvar att arbeta sen är de helg för min del....skönt.

I helgen ska vi rusta o åka till skogen en dag..... den här gången får nog barnen följa med. Vi får väl se hur länge dom tycker de är kul......

Måste väl jobba lit till innan de e dags att hämta barnen.......


Ta hand om varandra!

Av Camilla Karlsson - 13 november 2009 21:54

Jaha vart har den här veckan tagit vägen?? I tisdag när jag var på väg in till Gävle för att ta frukost me Jörgen o Jossan så ringde mamma o sa att Jessica inte mådde nå bra o tänkt åka hem från skolan så jag åkte o hämtade henne, hon fick vara med mig jobbet.

På onsdag kväll så fick Alice feber..... typiskt när jag måste jobba. Men som tur var kunde Jossan komma hit o vara me henne på torsdagen, Agnes fick gå till dagis. När jag kom till jobbet så låg hela telias internet nere. Micke o Bosse hade åkt hem för att kunna jobba men de kan jue inte jag. Var tvungen att komma in på min mail eftersom en kund mailat uppgifter jag behövde för att kunna göra klart bokföringen, skattedeklarationen skulle vara inne samma dag. Åkte in o åt lunch me Jörgen o efter ett kom internet igång o kunde stressa färdigt. Sen var de bara skynda sig hem för att duscha o göra sig klar inför kvällen.

För då var de företagarfest på Laxön, föreläsning först på Cafè Furiren o sen var de middag i officersmässen. Vi fick nån röra med ren på kavring till förrätt o sjötunga me hummersås o kräftstjärtar med pressad potatis till varmrätt, hur gott som helst. Synd bara att man inte kunde dricka lite vin till men jag hade ju bilen men så är de när man bor som man gör. Åkte hem strax efter tio, vart så himla trött efter maten o visste ju att jag skulle upp sex i morse.

Idag så behövde jag inte skjutsa Felicia till Tierp för hon sov hos mormor, efter att jag skickat iväg Julia till skolan så grejade jag här hemma. Fick massor gjort medans barnen sov, sen åkte vi in till Gävle o åt frukost me Jörgen. Hämtade ett spjällhus som jag skulle åka till Uppsala för att byta åt Jörgen....... eller rättare sagt åt mig själv för de var till min bil men han får nog byta de.... känner att jag inte riktigt har tid ha ha ha.

Tog med mig lillasyster Jessica, vi var till Gränby o shoppade lite. barnen köpte lite leksaker, Jessica ett linne o jag köpte fem tröjor o ett par byxor. Vid halv tre var de dags att åka till Tierp för att hämta Felicia på fritids o sen åkte vi till mamma, fick ost o skinkpaj där...... slapp jag laga middag. Julia sover hos en kompis i Tierp i dag o i morgon ska hon på kalas.

Ska försöka få lite gjort här hemma i helgen..... Jörgen har varit ute nu o satt upp belysning nere vid lekstugan..... han e duktigt han!!!

Har kollat på Idol o hoppas att Eddie åker ut!! Nu kom älsklingen in så nu ska vi mysa i soffan o kolla på CSI som jag spelat in.


Trevlig helg!!!

Av Camilla Karlsson - 9 november 2009 12:45

tråkig måndag igen......

I lördags var vi på 5-årskalas hos syrrans dotter Elvira, hon fick en brunn till sina djur som hon samlar på. hon hade velat ha ett träd men de fanns inget på Toy´s´rus när jag o småtjejerna var dit. Alice o Agnes köpte en varsin skötväska till dockorna o lite kläder...... o den där väskan ska me överallt, vart vi än åker o så packar dom gärna ur allt i bilen också.

I söndags så skulle vi kliva upp i tid för att åka till skogen o hugga ved men vi sov lite längre än planerat..... som vanligt. När Jörgen skulle klättra över mig i sängen för att kliva upp så råkade han sätta ner sitt ben rakt på mitt knä.... aj aj aj..... det höll på att hoppa ur led, de gör så vansinnigt ont, de är inte första gången de håller på att hända. Har fortfarande ont o i morse var jag o köpte ett värmeskydd... hoppas de känns bättre snart!!

Lämnade Alice o Agnes hos sin faster så dom lekte me kusinerna o självklart var dockorna o skötväskorna me Skrattande

Jag o jörgen var i skogen hela dan o högg ved..... lagade vildmarksgryta o åt ute..... mysigt. Skönt att kroppsarbeta lite, man nästan känner hur magen blir mindre ha ha ha.....

När vi kom tillbaka till Gävle åkte vi till Järvsta för att fira Jörgens pappa o där var alla andra också även våra änglar...... Kjell var inte så pigg..... låg på soffan o sov hela tiden o de hade han gjort hela helgen Rynkar på näsan. Tråkigt att se hur dålig han är emellanåt.... måste vara jobbigt för familjen o tycker verkligen synd om Jörgen.... livet är bra orättvist ibland!!!

Sen åkte vi ner till Tierp för att fira min pappa..... tydligen bara jag som kom ihåg honom av mina syskon.... skäms på er!!! Hämtade även Julia som varit hos sin pappa...... Idag ska jag hämta Felicia......

Har nu käkat lite lunch vid skrivbordet.... de går segt att jobba idag men de gör de varje måndag.

I kväll måste jag byta bandage i ljumsken men vill inte...... tänk om de gör ont Gråter


Önskar alla en trevlig vecka!!!!

Av Camilla Karlsson - 7 november 2009 03:56

Vad är de för fel på mig????

Varför blir de bara fel????

Känner mig sååå ensam........

Förlåt!!!



Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards