konsultcamilla

Alla inlägg under december 2009

Av Camilla Karlsson - 28 december 2009 01:46

Nu var de verkligen länge sen jag skrev. Har haft så mye att göra både på jobbet o hemma.


Vi har nu rustat vardagsrummet.... jippi!! Nästan helt klart bara lite lister kvar. O de ska väl bli klart i dagarna. De blev jäkligt bra.... synd bara att man inte får pynta o dekorera utan att bli nerröstad :( Har ledsnat på att försöka bry mig hur de ser ut för jag får inte göra som jag vill nån gång. Trodde att man som tjej skulle få sköta de mesta när de gäller heminredning men inte då...... De kommer sluta med att vi inte har en enda gardin här hemma men då är de ju nån som e nöjd iaf. Ställer jag nåt på en plats så är de snart flyttat..... fick en ljusstake i julklapp men tydligen får jag inte ha den där jag vill. Ojdå nu blev de mye gnäll men blir så less ibland och känner mig överkörd. Känns som om jag blir fråntagen en kvinnas uppgift.


Småtjejerna har fått vattkoppor.... dan innan julafton :( Så vi kunde inte fira julafton hos Jörgens föräldrar som de var tänkt. Svärmor hade kollat med läkaren o Kjell skulle inte klara av att få vattkoppor eller bältros. Tråkigt iaf, kanske är hans sista jul, förstår att Jörgen blev ledsen o besviken. Men vi åkte hem till syster Carro ist där hela min familj var. God mat o en massa julklappar (inte för min del då). Vi var tvungen att åka två bilar för att få plats med alla julklappar o hunden. På förmiddagen bytte vi lite klappar här hemma o som sagt så fick jag en ljusstake av Jörgen. Han fick två modellbilar av barnen o en tröja av mig o tofflor.


På juldagen var de mat här hemma. Mamma, pappa, mormor, Jossan o Jessica kom. Julia fick sina julklappar då, hon var hos pappa på julafton.  Igår var jag iväg o jobbade lite, hann inte göra allt färdigt i tisdags eftersom jag åkte till U-sala för att hämta Jossan som gjort slut med sin kille. Jörgen åkte ner till mamma o pappa med småtjejerna för att hämta boben som blivit kvar där. Felicia var med mig o Julia var hos en kompis. På kvällen kollade vi på film, ganska värdelös. Jörgen somna men han missa inte så mye.


Idag har Jörgens syrra varit hit o hälsat på med sina grabbar. O så har vi röjt i barnens rum, tagit ut sånt som dom aldrig leker med o kastat en hel del. De stora har också städat sitt rum o även byrån som inte gick att stänga längre. Nu i kväll så åkte Jörgen in till jobbet för att ploga o jag o barnen har kollat på Narnia..... mys.


Nu är de nog dags att gå o sova så jag kan hjälpa Jörgen komma upp i morgon, han ska till jobbet en stund. Han har inte kommit hem än så han är nog trött när klockan ringer. I morgon skulle Jossan till körskolan o sen ska vi ner på mellandagsrean en sväng.


Natti natti!!



Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards