konsultcamilla

Alla inlägg under januari 2010

Av Camilla Karlsson - 19 januari 2010 15:44

Har fullt upp på jobbet..... vet inte hur jag ska hinna med!! Men de e ju kul att de rullar på :) Men nu ska jag snart åka hem, ingen ide att påbörja nå nytt nu måste hämta barnen snart.


Ikväll ska jag hem till Jessica på må bra-stund, Aloe Vera-party. Ska bli trevligt att komma hemifrån en stund, var längesen jag gjorde nåt för min egen skull. Syrran skulle också dit hörde jag, trevligt :)


I morgon ska jag på möte på ridskolan, känner inte för de men har väl inget val. Mycket möten nu ett tag så där innan årsmötet. Vi får se hur de blir med tävlingssektionen, de är många som ska sluta :(( Men jag vill nog gärna fortsätta ett tag till men de blir nog tufft  om vi inte får in flera som har lite erfarenhet. Men vi jobbar på det :))))


Har bestämt mig för att nu måste jag ta tag i min kost o levnadssätt..... måste sluta äta en massa onyttig mat, kommer se ut som en valross snart annars hihi.

Vill att de ska bli ljusare på kvällarna så man kan gå ut o gå, törs ju inte de nu. Jag är ju så otroligt mörkrädd så jag törs ju knappt gå utanför dörren när de e mörkt. Jörgen kanske får de lugnare på jobbet snart så man hinner åka till gymmet nån dag i veckan också, skulle helst vilja åka tre dagar i veckan men man får väl nöja sig med nån dag i veckan. Igår gjorde jag nudlar med kyckling och wokgrönsaker i thai-krydda, smaskens, Jörgen o jag åt de till lunch idag me. Tror att de e lite "smalmat" iaf.


Nu ska jag åka till posten o skicka lite fakturor så jag får in nå pengar för allt jobb jag gjort......:)

Av Camilla Karlsson - 17 januari 2010 22:34

Lyckas tydligen inte med att blogga oftare än typ en gång i veckan men de e ju alltid nåt........


Nu i kväll har jag o barnen varit på kalas hemma hos Jessica o Niklas, Oliver fyller år den 27 men då är han hos sin mamma. Gissa var Jörgen var?!? På jobbet så klart, trodde de skulle bli mindre jobb nu när han är anställd men han jobbar sju dagar i veckan nu men de kanske blir bättre snart...... *hoppas*

Barnen lekte jättebra hela kvällen, såg knappt till dom på hela tiden. Alice brukar tjata om att hon vill åka o leka me Melvin o Theo.


Igår var vi till Carolas Kök, där mamma jobbar, o käkade mat hela familjen för mormor fyllde 75 år. När vi käkat åkte vi hem till mamma o pappa o fikade, mormor fick paket, en ny kökslampa och en medaljong. När vi kom hem o hade lagt barnen så skulle Jörgen o jag kolla lite på tv men vi somna båda två, jag vaknade kl. två på soffan. På dan idag har vi lekt me barnen o städat Jörgens garderob o byrå. Tänk att de ska va så svårt att kasta kläder som aldrig används....... han har till o med svårt att skiljas från trasiga kalsonger hahaha.


I onsdags var Jörgen o jag på verkstadsmässa i Kista...... va väl inte så mycket för mig men alltid kul att göra nå annat. Har från o med den här veckan börjat jobba fredagar me o i fredags var jag på verkstaden o jobbade, Jörgen behövde lite hjälp på kontoret. Alice fick vara me mamma för hon hade feber, mamma kom till firman o hämtade henne för hon hade skjutsat in Jessica till skolan. Medans dom väntade på henne var dom ner på stan o handlade lite o fika. Alice köpte en film hon redan har, hon lurade mormor o sa att hon inte hade den. När dom åkte från stan hämtade dom Agnes på dagis o Julia på skolan. Så när jag slutade åkte jag direkt ner till Tierp o hämtade Felicia på fritids o sen var vi hos mamma ett tag innan vi åkte hem.


I morgon ska jag försöka plocka bort julen när jag kommer hem. O på tisdag ska jag på Aloe Vera-party hos Jessica. På onsdag är de möte på Tirk me styrelsen.I helgen har jag kurs i Högbo men bara söndagen.


Nu har Jörgen kommit hem så nu ska jag vara lite trevlig o umgås me honom.

Av Camilla Karlsson - 10 januari 2010 01:41

Nu har jag köpt ny bil, en Audi Allroad mörkgrå. Är så himla nöjd med den, passar mig bättre än saaben eftersom den är 4-hjulsdriven, jag bor ju lite ute på skogen och de kan va lite dåligt plogat när jag ska ut o åka. Är även en diesel o de passar ju bra me tanke på hur många mil jag åker per år, när jag har Felicia så åker jag 18 mil om dan bara genom att skjutsa henne till o från skolan.


Igår var Jörgens arbetskompisar hit o käka lite mat. Jag gjorde toastskagen till förrätt, oxfilè med potatisgratäng och pepparsås till varmrätt och till efterrätt åt vi Gino som är frukt med vit choklad över som man värmer på i ugnen och sen serverar med glass. Tror att de tyckte om maten....... Dom åkte inte hem förrän halv ett fast Jonas har en bra bit att åka, han bor utanför Söderhamn. Jörgen o jag bestämde att vi skulle ta disken dagen efter men efter att jag kollat på tv en stund o Jörgen somnat i soffan så tog jag reda på disken ändå. Det är så skönt att slippa vakna upp dagen efter o veta att man har massor står på diskbänkn. O när jag ändå var igång så bytte jag ut alla nerbrunna ljus o vek lite tvätt, kom i säng kl kvart i tre. Vaknade sju av att hunden satt i köket o ylade, antagligen för att Jörgens telefoner låg i köket o larmade. Han skulle kliva upp tidigt för att åka in till jobbet men de blev inte så tidigt som han hoppats på tror jag, fast han sov på soffan.


Idag så sov barnen o jag till tio förutom att jag var upp där vid sju o väckte Jörgen o gick me hunden en sväng.   


Jossan kom hem till oss på kvällen så vi har tittat på tv o käkat Gino som blev kvar sen igår o lite godis. Men både Jossan o Jörgen slokna i soffan så jag skickade i säng Jörgen o satte mig o jobbade lite. Har inte jobbat sen den 22 dec, ska faktiskt bli riktigt skönt att börja jobba på måndag. Har hur mye som helst att göra nu i januari.

I morgon ska jag ner till Tierp o lämna Jossan o hämta Julia....... Felicia kommer på måndag. Hon har förresten sovit sin första natt på Trollis den här veckan o de gick jättebra. Nästa gång hon ska dit är om två veckor. Vi hade tänkt bjuda hit Jörgens föräldrar i morgon men de går inte för Kjell var dålig, han var förkyld o måste försöka bli bra för på torsdag ska han till sjukhuset me hjärtat o e han sjuk så kommer dom ju inte göra nåt. Håller tummarna.........


Älsklingen på Cypern...... älskar de här kortet!!!


 


Nu ska jag gå o göra Jörgen sällskap i sängen.


Natti Natti!!    

Av Camilla Karlsson - 3 januari 2010 23:50

Jaha nu var de nytt år då...... hoppas att detta år blir bättre än förra året. Första månaderna av förra året var inte så roliga men de kan bara bli bättre som man säger.


Nyåret firade vi hemma hos mamma o pappa, vi kunde ju inte göra så mycket annat med två sjuka barn, ingen som vill träffa oss hahaha. Vi bjöds på god mat, potatisgratäng och helstekt fläskfilè fulld med feta ost o soltorkade tomater mums. Till fikat kom deras granne Eva in också o då fick vi kladdkaka med hjortrongrädde. Agnes blev trött o ville gå o sova på Jossans säng så hon missa alla raketer. Alice följde med oss ut men hon tyckte de var läskigt o blev rädd så efter en stund gick hon o Julia in.


I lördags var vi in till Gävle för att shoppa lite till vardagsrummet. Köpte gardinstång, så nu har jag satt upp mina fransgardiner jippi!!! Köpte även en taklampa, kollade på fönsterlampor o golvlampor också men väntar med att köpa de. Vi ska inte ta ut julen ännu så de e ingen brådska, Jörgen vill att hans mamma o pappa ska komma hit o hälsa på först. Nästa helg kan vi nog bjuda ner dom för då smittar inte tjejerna längre. Alice o Agnes handlade lite leksaker också...... som vanligt.


Idag har jag o Alice varit o pantat flaskor o handlat. Herregud va många flaskor de va, vi fick ihop över 200 kr. När vi kom hem lagade jag fläskfilè på en bädd av ärtor med mögelost o grädde ovanpå, till de åt vi ris...... gott! Blev mycket kvar så nu har vi mat i början på veckan..... gjorde köttgryta häromdagen som de också är kvar av. Så dom närmsta dagarna behöver jag inte laga nån mat..... skönt.


Jag skulle ha börjat jobba i morgon men stannar hemma några dagar till me barnen, tror inte dom smittar längre, verkar som om alla koppor är torra nu men för säkerhets skull så får dom vara hemma den här veckan me. De är ju helg på onsdag o på torsdag är dagis stängt pga planering. Jörgen kanske skulle  jobba halvdagar tors-fre så jag kan jobba lite denna vecka.


I morgon ska jag åka o kolla på ny bil, vill byta ut saaben nu. Får väl se om de blir nå köp. På em ska Felicia o jag åka till trollis o hälsa på o äta mat. Får se om hon vill sova där på tisdag.


Hade tänkt ha lite egenvård nu på kvällen för Jörgen e iaf inte hemma, han plogar snö på firman. Men jag orka inte de så nu ligger jag i sängen o skriver lite ist. Han lär väl inte komma hem än på några timmar så de e väl ingen ide att vara vaken så mye längre. Skulle verkligen behöva sova, tror att jag vänt på dygnet, har lagt mig vid tre-fyra tiden flera nätter på rad nu. Vi sover jue bort halva dan då...... ganska otroligt att barnen också sover till framåt elva. Men dom skulle behöva komma in i lite rutiner igen innan de e dags för dagis igen.


Har glömt att berätta om att Jörgens firma var matchvärd i Läkerol Arena i onsdags. Jag o Jossan var också med o delade ut flygblad där inne o så fick vi sitta i logen o äta god mat. Jag o Jörgen fick dela ut pris till matchens bästa spelare, en från varje lag, spännande att gå ut på isen i högklackade stövlar men de gick bra. På lördag är de dags igen o då ska vi nog bjuda in lite mer kunder. Jag ska fråga några av mina om dom vill komma.


Nu ska jag ringa älsklingen o fråga hur de går för honom o tala om att jag tänker sova. Sov gott o dröm sött!!!!

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards