konsultcamilla

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

nytt år....

Av Camilla Karlsson - 3 januari 2010 23:50

Jaha nu var de nytt år då...... hoppas att detta år blir bättre än förra året. Första månaderna av förra året var inte så roliga men de kan bara bli bättre som man säger.


Nyåret firade vi hemma hos mamma o pappa, vi kunde ju inte göra så mycket annat med två sjuka barn, ingen som vill träffa oss hahaha. Vi bjöds på god mat, potatisgratäng och helstekt fläskfilè fulld med feta ost o soltorkade tomater mums. Till fikat kom deras granne Eva in också o då fick vi kladdkaka med hjortrongrädde. Agnes blev trött o ville gå o sova på Jossans säng så hon missa alla raketer. Alice följde med oss ut men hon tyckte de var läskigt o blev rädd så efter en stund gick hon o Julia in.


I lördags var vi in till Gävle för att shoppa lite till vardagsrummet. Köpte gardinstång, så nu har jag satt upp mina fransgardiner jippi!!! Köpte även en taklampa, kollade på fönsterlampor o golvlampor också men väntar med att köpa de. Vi ska inte ta ut julen ännu så de e ingen brådska, Jörgen vill att hans mamma o pappa ska komma hit o hälsa på först. Nästa helg kan vi nog bjuda ner dom för då smittar inte tjejerna längre. Alice o Agnes handlade lite leksaker också...... som vanligt.


Idag har jag o Alice varit o pantat flaskor o handlat. Herregud va många flaskor de va, vi fick ihop över 200 kr. När vi kom hem lagade jag fläskfilè på en bädd av ärtor med mögelost o grädde ovanpå, till de åt vi ris...... gott! Blev mycket kvar så nu har vi mat i början på veckan..... gjorde köttgryta häromdagen som de också är kvar av. Så dom närmsta dagarna behöver jag inte laga nån mat..... skönt.


Jag skulle ha börjat jobba i morgon men stannar hemma några dagar till me barnen, tror inte dom smittar längre, verkar som om alla koppor är torra nu men för säkerhets skull så får dom vara hemma den här veckan me. De är ju helg på onsdag o på torsdag är dagis stängt pga planering. Jörgen kanske skulle  jobba halvdagar tors-fre så jag kan jobba lite denna vecka.


I morgon ska jag åka o kolla på ny bil, vill byta ut saaben nu. Får väl se om de blir nå köp. På em ska Felicia o jag åka till trollis o hälsa på o äta mat. Får se om hon vill sova där på tisdag.


Hade tänkt ha lite egenvård nu på kvällen för Jörgen e iaf inte hemma, han plogar snö på firman. Men jag orka inte de så nu ligger jag i sängen o skriver lite ist. Han lär väl inte komma hem än på några timmar så de e väl ingen ide att vara vaken så mye längre. Skulle verkligen behöva sova, tror att jag vänt på dygnet, har lagt mig vid tre-fyra tiden flera nätter på rad nu. Vi sover jue bort halva dan då...... ganska otroligt att barnen också sover till framåt elva. Men dom skulle behöva komma in i lite rutiner igen innan de e dags för dagis igen.


Har glömt att berätta om att Jörgens firma var matchvärd i Läkerol Arena i onsdags. Jag o Jossan var också med o delade ut flygblad där inne o så fick vi sitta i logen o äta god mat. Jag o Jörgen fick dela ut pris till matchens bästa spelare, en från varje lag, spännande att gå ut på isen i högklackade stövlar men de gick bra. På lördag är de dags igen o då ska vi nog bjuda in lite mer kunder. Jag ska fråga några av mina om dom vill komma.


Nu ska jag ringa älsklingen o fråga hur de går för honom o tala om att jag tänker sova. Sov gott o dröm sött!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Karlsson - 7 mars 2010 09:29

Igår skulle morfar ha fyllt 80 år om han hade levat :( Sex år har gått sen han lämna oss, kan inte fatta att tiden går så fort. Saknar verkligen honom och ibland brukar jag be honom om hjälp om det är något jag inte kan påverka själv o jag tror att h...

Av Camilla Karlsson - 2 mars 2010 08:11

Helt underbart att vakna upp o inse att man klarat sig från magsjuka än så länge..... ingen annan har blivit sjuk ännu. Jörgen har slutat spy men är fortfarande dålig o svullen i ansiktet, ska kolla sen hur de är med febern.   Idag blir de väl en...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 19:36


Här hemma har vi sjukstuga idag..... Alice är bra nu, hon spydde bara fyra ggr men de e värre me Jörgen. Han har spytt och haft diareé sen han kom hem vid elva. Han har feber o hosta o är riktigt förkyld me o en sak som oroar mig är att han är svälld...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 08:55

Vaknade halv fyra i morse av att Alice ropade....... hon hade spytt ner hela sängen    Hur har hon kunna fått magsjuka som varit hemma i helgen?!? Jag som verkligen behövde jobba men nu blir vi tydligen hemma några dagar till.........typiskt! Hoppas ...

Av Camilla Karlsson - 28 februari 2010 20:53

Äntligen ska barnen på dagis iegn... nu har dom varit hemma i en vecka. Både Alice o Agnes har haft hög feber o en hemsk hosta. Behöver verkligen jobba nu, ligger verkligen  efter, har massor att göra.   I helgen har jag haft utbildning i Uppsala...

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards