konsultcamilla

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Ny bil....

Av Camilla Karlsson - 10 januari 2010 01:41

Nu har jag köpt ny bil, en Audi Allroad mörkgrå. Är så himla nöjd med den, passar mig bättre än saaben eftersom den är 4-hjulsdriven, jag bor ju lite ute på skogen och de kan va lite dåligt plogat när jag ska ut o åka. Är även en diesel o de passar ju bra me tanke på hur många mil jag åker per år, när jag har Felicia så åker jag 18 mil om dan bara genom att skjutsa henne till o från skolan.


Igår var Jörgens arbetskompisar hit o käka lite mat. Jag gjorde toastskagen till förrätt, oxfilè med potatisgratäng och pepparsås till varmrätt och till efterrätt åt vi Gino som är frukt med vit choklad över som man värmer på i ugnen och sen serverar med glass. Tror att de tyckte om maten....... Dom åkte inte hem förrän halv ett fast Jonas har en bra bit att åka, han bor utanför Söderhamn. Jörgen o jag bestämde att vi skulle ta disken dagen efter men efter att jag kollat på tv en stund o Jörgen somnat i soffan så tog jag reda på disken ändå. Det är så skönt att slippa vakna upp dagen efter o veta att man har massor står på diskbänkn. O när jag ändå var igång så bytte jag ut alla nerbrunna ljus o vek lite tvätt, kom i säng kl kvart i tre. Vaknade sju av att hunden satt i köket o ylade, antagligen för att Jörgens telefoner låg i köket o larmade. Han skulle kliva upp tidigt för att åka in till jobbet men de blev inte så tidigt som han hoppats på tror jag, fast han sov på soffan.


Idag så sov barnen o jag till tio förutom att jag var upp där vid sju o väckte Jörgen o gick me hunden en sväng.   


Jossan kom hem till oss på kvällen så vi har tittat på tv o käkat Gino som blev kvar sen igår o lite godis. Men både Jossan o Jörgen slokna i soffan så jag skickade i säng Jörgen o satte mig o jobbade lite. Har inte jobbat sen den 22 dec, ska faktiskt bli riktigt skönt att börja jobba på måndag. Har hur mye som helst att göra nu i januari.

I morgon ska jag ner till Tierp o lämna Jossan o hämta Julia....... Felicia kommer på måndag. Hon har förresten sovit sin första natt på Trollis den här veckan o de gick jättebra. Nästa gång hon ska dit är om två veckor. Vi hade tänkt bjuda hit Jörgens föräldrar i morgon men de går inte för Kjell var dålig, han var förkyld o måste försöka bli bra för på torsdag ska han till sjukhuset me hjärtat o e han sjuk så kommer dom ju inte göra nåt. Håller tummarna.........


Älsklingen på Cypern...... älskar de här kortet!!!


 


Nu ska jag gå o göra Jörgen sällskap i sängen.


Natti Natti!!    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Karlsson - 7 mars 2010 09:29

Igår skulle morfar ha fyllt 80 år om han hade levat :( Sex år har gått sen han lämna oss, kan inte fatta att tiden går så fort. Saknar verkligen honom och ibland brukar jag be honom om hjälp om det är något jag inte kan påverka själv o jag tror att h...

Av Camilla Karlsson - 2 mars 2010 08:11

Helt underbart att vakna upp o inse att man klarat sig från magsjuka än så länge..... ingen annan har blivit sjuk ännu. Jörgen har slutat spy men är fortfarande dålig o svullen i ansiktet, ska kolla sen hur de är med febern.   Idag blir de väl en...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 19:36


Här hemma har vi sjukstuga idag..... Alice är bra nu, hon spydde bara fyra ggr men de e värre me Jörgen. Han har spytt och haft diareé sen han kom hem vid elva. Han har feber o hosta o är riktigt förkyld me o en sak som oroar mig är att han är svälld...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 08:55

Vaknade halv fyra i morse av att Alice ropade....... hon hade spytt ner hela sängen    Hur har hon kunna fått magsjuka som varit hemma i helgen?!? Jag som verkligen behövde jobba men nu blir vi tydligen hemma några dagar till.........typiskt! Hoppas ...

Av Camilla Karlsson - 28 februari 2010 20:53

Äntligen ska barnen på dagis iegn... nu har dom varit hemma i en vecka. Både Alice o Agnes har haft hög feber o en hemsk hosta. Behöver verkligen jobba nu, ligger verkligen  efter, har massor att göra.   I helgen har jag haft utbildning i Uppsala...

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards