konsultcamilla

Alla inlägg under februari 2010

Av Camilla Karlsson - 28 februari 2010 20:53

Äntligen ska barnen på dagis iegn... nu har dom varit hemma i en vecka. Både Alice o Agnes har haft hög feber o en hemsk hosta. Behöver verkligen jobba nu, ligger verkligen  efter, har massor att göra.


I helgen har jag haft utbildning i Uppsala...... har utbildat nio st i sekretariatsjobbet. De gick bra tycker jag men har beslutat mig för att göra om materialet lite o upplägget. Funderar på om jag ska ordna en utbildning i Sthlm, vet att det är flera som är intresserade där. Behöver bara hitta ett atum som passar.


Ska få åka till Hammarö o jobba igen i år.....kul!! Det blir månadskiftet juli-aug, fyra dagar. Helgen efter de har vi ponnyhoppet men har även fått förfrågan om att åka till Sthlm o jobba på SM, vi får se om Equipe får jobbet. Om dom får de så väljer jag att åka dit...... de är så himla roligt att åka o jobba på så stora tävlingar. Helgen efter SM har vi kråkhoppet så de blir en tuff period med tävling tre helger i rad.


I torsdags hade vi kalas för Julia, min släkt kom hit. Vi hade köpt en mini-pc åt henne, gissa om hon blev glatt överraskad. På fredagen var de meningen att Jörgens släkt skulle komma men dopm vågade inte de eftersom barnen varit sjuka. Vi får ta de en annan dag, men Jessica o Niklas var hit. Dom var kvar till elva..... Alice var verkligen trött när dom åkte. Jörgen o Agnes somnade vid halv tio....... helt slut båda två, Jörgen hade jobbat från tre på natten.


I morgon åker Felica igen, hon ska va på Trollis några dagar. I veckan ska Johanna slinga håret på henne....... de blir nog bra tror. Torkar ur håret lite o så blir de nog lite fräschare.


På fredag fyller Jörgens pappa år, hoppas alla är friska så vi kan åka dit. Vad som händer till helgen vet jag inte men vi har bara dom små barnen hemma iaf.


Nu ska jag titta på Wallander........


Ha de!



Av Camilla Karlsson - 21 februari 2010 00:00

Äntligen är jag färdig med att städa upp efter storbaket idag. Jörgen o Alice bakade bullar o jag bakade sockerkakor o nougatrutor. Missade lite på melodifestivalen för då höll jag på att grädda bullar. Jörgen somnade strax efter att vi lagt barnen så jag fick städa upp i köket själv.


Agnes är sjuk, hon har fått hög feber o hon har en hemsk hosta, nästan så hon spyr. Hon har mest sovit idag men Alice är de full fart på. Den här helgen blev inte riktigt som vi tänkt oss..... planen var att åka till Norrköping i dag o sova på hotell för att i morgon gå på Kolmården. Dom har tydligen extra öppet under sportlovet. Men vi stannade hemma, Agnes är ju dålig o så är de ett jäkla skitväder ute och allra helst i mellansverige. Vi får väl försöka komma i väg en annan dag.


I morgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på men på kvällen ska vi i alla fall ner till Tierp o hämta Julia o hunden, han har varit på hunddagis eftersom vi skulle ha åkt bort. Måste erkänna att det är riktigt skönt när han inte är hemma. Har försökt prata me Jörgen om att vi kanske skulle sälja honom, vi har jue inte tid. Men han säger hela tiden att de ska bli bättre, vi får väl se........


I torsdags var jag till Johanna o färga o klippte håret..... klippte av ganska mye så nu ha jag pagé. Idag frågade Jörgen när jag skulle låta de växa ut igen..... han tycker att de e mye finare med långt hår.


Idag fyller Julia 11 år, hoppas att hon har en bra födelsedag. Vi ska ha kalas för henne i veckan. Måste dela upp de på två dagar... vi är ju så många. Hon vill ha en dator o en häst......... de var ju billiga saker hon önskade sig hahaha.


Nu har vi äntligen fått ett nytt kontor på Jörgens jobb..... ska bli riktigt kul att jobba nu. Slipper man känna sig ivägen jämt o båda har nånstans att sitta, det blev riktigt fint. Nästa vecka ska jag vara i stan måndag o fredag. Har ganska mye på mitt jobb med som jag skall försöka hinna med nästa vecka.


På årsmötet i tordags så blev jag vald till ordförande i år igen......... vet inte om de känns så bra. Har egentligen inte tid känns de som men men jag får väl försöka så gott jag kan. Men man känner sig så otillräcklig när man inte hinner med de man vill göra.


Förra helgen var vi på Svenska Rally.... de var jag, Jörgen, Alice, Jossan, Johannes, Jonas, Joel o Malin som åkte. Klev upp fyra på morgon o drog iväg till Gävle där vi mötte upp de andra, vid fem åkte vi mot värmland. Det var riktigt kallt ute o skitjobbigt att pulsa fram till första sträckan men sen var det ganska mysigt. När de andra gick på sprinten inne i Hagfors så var Alice o jag kvar i bilen, vi var trötta o kalla. Kom hem kl ett på natten o när vi skulle sova så kunde inte jag somna så jag tror att jag låg o titta på tv till tre....... lång dag!


Nu ska jag försöka få liv i Jörgen så vi kan gå o sova...... undrar om jag får sova själv eller??

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards