konsultcamilla

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 19:36

Här hemma har vi sjukstuga idag..... Alice är bra nu, hon spydde bara fyra ggr men de e värre me Jörgen. Han har spytt och haft diareé sen han kom hem vid elva. Han har feber o hosta o är riktigt förkyld me o en sak som oroar mig är att han är svälld i vänstra halvan av ansiktet. Jag var fram o handlade vid lunch idag o då ringde jag till sjukvårdsupplysningen o fråga. Dom tyckte att vi kunde avvakta till i morgon om han inte fick hög feber, de va lite oroande att han svält i ansiktet. Han har feber men vill inte till sjukhuset o de kan jag förstå, han klarar ju knappt av att gå till toa. Nu har han iaf somnat, han har inte kunnat de tidigare idag. Får se hur han mår i morgon om jag måste tvinga honom till sjukhuset, han är ju lite envis.


Hoppas verkligen att vi andra klarar oss, jag har mått illa hela dan men de gör jag alltid när nån i familjen har magsjuka. Har även tagit en hel hög me vitpeppar två ggr idag o de är ju ganska starkt för magen.


Julia o jag har möblerat om i deras rum idag, de blev verkligen bra. Nu ser de ut som ett tjejrum o så slipper dom våningssängen.



Nu sitter Julia o jag o kollar på "Halv åtta hos mig" o äter godis. Sen blir de Familjen Annorlunda och sen CSI. Kanske bäst att gå o sova i tid idag ifall man blir sjuk.


Hoppas att snöovädret ger med sig snart...... har hur mycket snö som helst att skotta i morgon.


På återseende!  

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 08:55

Vaknade halv fyra i morse av att Alice ropade....... hon hade spytt ner hela sängen    Hur har hon kunna fått magsjuka som varit hemma i helgen?!? Jag som verkligen behövde jobba men nu blir vi tydligen hemma några dagar till.........typiskt! Hoppas bara att vi andra klarar oss men sån tur har vi väl inte igen. För så var de ju för några veckor sen när Agnes hade magsjuka....... bara hon som blev dålig.


Felicia har åkt till skolan o sen trollis, hoppas hon klarar sig! Julia är också hemma hon har ju sportlov. Kanske man kan få lite gjort här hemma då ist, har iaf betalat lite räkningar nu på morgonen. De lär väl bli en hel del tvättande idag........ Nu är de en o en halv timme sen Alice spydde sist, förhoppningsvis blir de inge mer. Hon har bara spytt tre ggr men barn brukar ju inte spy så många ggr.


Nu ringer älsklingen........... höres!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards