konsultcamilla

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Oj oj

Av Camilla Karlsson - 28 november 2009 23:02

Nu har jag inte skrivit på en vecka. Måste skärpa mig!! Jaha  vad har hänt denna vecka då? Jobbat som vanligt förutom i onsdags för då var jag hemma o städade o julpynta....... så skönt att få greja i lugn o ro alldeles ensam.


i torsdags så var jag en snabbis till Ikea o köpte en hylla till kontoret. Jörgen kom på lunchen o hjälpte mig bära upp den. Blev riktigt fint när jag ställde in den, passade på att möblera om lite också.


I fredags var vi lediga som vanligt. När Julia slutade skolan så åkte vi till Tierp för att hämta Felicia o sen åkte vi till Johanna för att alla barn behövde klippa sig. Åkte till mormor en sväng, var länge sen vi var dit. Jag lämnade barnen kvar där för att följa med Jörgen o träffa en kille som ev. ska köpa hans firma. Stressade hem för att snygga till mig lite (ja ja jag vet de hjälpte inte den här gången heller) o packa lite kläder åt Jörgen. När vi var klara i stan så åkte vi för att hämta barnen, dom var i Pilbo hemma hos syrran för mamma var där o passade även hennes barn för dom var på julfest. Tittade lite på idol innan vi åkte hem. När vi kom hem sov alla barnen och Jörgen. När jag burit in barnen o lagt dom så var jag ut för att väcka Jörgen o han var helt väck, hade nog velat bli buren även han ha ha ha. Han hade jobbat ett helt dygn ungefär.


Idag skjutsade vi in Jörgen till firman o sen åkte vi till Tierp för att hämta Julia som sovit hos mormor o morfar. Köpte mat på Bennys o blev j-ligt besviken på stripsen...... dom som brukar va så gooda, så j-la sega. Skyndade mig hem för att hinna röja lite här hemma o baka en sockerkaka för att en kund till mig skulle komma men han dök inte upp, typiskt.


Nu i kväll har älsklingen o jag räknat o skrivit o funderat på hur mye han måste ha om han ska sälja. Tror att vi kommit fram till ett bra förslag. Hade hoppats få besked idag när Jörgen var o träffade spekulanten men men får väl vänta till i morgon då. Den som väntar på nå gott.......


I morgon ska jag ta de stora barnen med mig o åka till Globen på Sthlm Horse Show. Vi åker me ridskolan, tävlingssektionen ordnar jue resa o nån från oss måste väl åka. Jag var egentligen inte så sugen men de ska bli kul ändå, var jue ett tag sen man var dit. Julia blev eld o lågor men Felicia hurra väl inte allt för mye.


Blev väldigt förvånad i veckan när dom ringde från röntgen i Tierp o sa att jag kunde få en tid redan på måndag för att ultraljuda min mage. Hade väntat mig att få vänta flera månader. Remissen skickades jue förra veckan........ Ska bli skönt att  veta om de e gallan!


Nu ska jag gå o sova lite så jag orkar me morgondagen...... ska jue ha hand om en hel hög me barn i morgon på resan till globen. Kommer komma hem väldigt sent..... typ halv ett. Undrar hur man ska orka upp på måndag????


Natti!! 

 
 
Ellinor

Ellinor

30 november 2009 07:33

Ja, det kanske börjar bli dags att han säljer firman... innan han jobbar ihjäl sig.

Kram gumman.

http://lillaellie.blogg.se

 
Johanna

Johanna

22 december 2009 10:45

Oj oj nu har du inte skrivit på många veckor.. :p har du lagt ner blogg livet? kram

http://johannaawiggh.blogg.se

 
Ingen bild

Camilla

19 januari 2010 11:51

Han har nu sålt firman men jobbar ännu mer.....hm. Vet inte hus de här ska slut ;)

Johanna jag försöker hinna me o blogga men de e svårt ibland......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Karlsson - 7 mars 2010 09:29

Igår skulle morfar ha fyllt 80 år om han hade levat :( Sex år har gått sen han lämna oss, kan inte fatta att tiden går så fort. Saknar verkligen honom och ibland brukar jag be honom om hjälp om det är något jag inte kan påverka själv o jag tror att h...

Av Camilla Karlsson - 2 mars 2010 08:11

Helt underbart att vakna upp o inse att man klarat sig från magsjuka än så länge..... ingen annan har blivit sjuk ännu. Jörgen har slutat spy men är fortfarande dålig o svullen i ansiktet, ska kolla sen hur de är med febern.   Idag blir de väl en...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 19:36


Här hemma har vi sjukstuga idag..... Alice är bra nu, hon spydde bara fyra ggr men de e värre me Jörgen. Han har spytt och haft diareé sen han kom hem vid elva. Han har feber o hosta o är riktigt förkyld me o en sak som oroar mig är att han är svälld...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 08:55

Vaknade halv fyra i morse av att Alice ropade....... hon hade spytt ner hela sängen    Hur har hon kunna fått magsjuka som varit hemma i helgen?!? Jag som verkligen behövde jobba men nu blir vi tydligen hemma några dagar till.........typiskt! Hoppas ...

Av Camilla Karlsson - 28 februari 2010 20:53

Äntligen ska barnen på dagis iegn... nu har dom varit hemma i en vecka. Både Alice o Agnes har haft hög feber o en hemsk hosta. Behöver verkligen jobba nu, ligger verkligen  efter, har massor att göra.   I helgen har jag haft utbildning i Uppsala...

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards