konsultcamilla

Direktlänk till inlägg 9 november 2009

Nu var de slut på helgen........

Av Camilla Karlsson - 9 november 2009 12:45

tråkig måndag igen......

I lördags var vi på 5-årskalas hos syrrans dotter Elvira, hon fick en brunn till sina djur som hon samlar på. hon hade velat ha ett träd men de fanns inget på Toy´s´rus när jag o småtjejerna var dit. Alice o Agnes köpte en varsin skötväska till dockorna o lite kläder...... o den där väskan ska me överallt, vart vi än åker o så packar dom gärna ur allt i bilen också.

I söndags så skulle vi kliva upp i tid för att åka till skogen o hugga ved men vi sov lite längre än planerat..... som vanligt. När Jörgen skulle klättra över mig i sängen för att kliva upp så råkade han sätta ner sitt ben rakt på mitt knä.... aj aj aj..... det höll på att hoppa ur led, de gör så vansinnigt ont, de är inte första gången de håller på att hända. Har fortfarande ont o i morse var jag o köpte ett värmeskydd... hoppas de känns bättre snart!!

Lämnade Alice o Agnes hos sin faster så dom lekte me kusinerna o självklart var dockorna o skötväskorna me Skrattande

Jag o jörgen var i skogen hela dan o högg ved..... lagade vildmarksgryta o åt ute..... mysigt. Skönt att kroppsarbeta lite, man nästan känner hur magen blir mindre ha ha ha.....

När vi kom tillbaka till Gävle åkte vi till Järvsta för att fira Jörgens pappa o där var alla andra också även våra änglar...... Kjell var inte så pigg..... låg på soffan o sov hela tiden o de hade han gjort hela helgen Rynkar på näsan. Tråkigt att se hur dålig han är emellanåt.... måste vara jobbigt för familjen o tycker verkligen synd om Jörgen.... livet är bra orättvist ibland!!!

Sen åkte vi ner till Tierp för att fira min pappa..... tydligen bara jag som kom ihåg honom av mina syskon.... skäms på er!!! Hämtade även Julia som varit hos sin pappa...... Idag ska jag hämta Felicia......

Har nu käkat lite lunch vid skrivbordet.... de går segt att jobba idag men de gör de varje måndag.

I kväll måste jag byta bandage i ljumsken men vill inte...... tänk om de gör ont Gråter


Önskar alla en trevlig vecka!!!!

 
 
Ingen bild

Johanna

13 november 2009 16:15

Jag var faktiskt oxå ner till Pappa och fika på farsdag.. =) vi lär ju ha missat varandra... kram

 
Ingen bild

Camilla

13 november 2009 22:17

Jaså, pappa sa att de bara var jag som kom ihåg Fars Dag........ de verkar vara han som har dåligt minne ha ha ha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla Karlsson - 7 mars 2010 09:29

Igår skulle morfar ha fyllt 80 år om han hade levat :( Sex år har gått sen han lämna oss, kan inte fatta att tiden går så fort. Saknar verkligen honom och ibland brukar jag be honom om hjälp om det är något jag inte kan påverka själv o jag tror att h...

Av Camilla Karlsson - 2 mars 2010 08:11

Helt underbart att vakna upp o inse att man klarat sig från magsjuka än så länge..... ingen annan har blivit sjuk ännu. Jörgen har slutat spy men är fortfarande dålig o svullen i ansiktet, ska kolla sen hur de är med febern.   Idag blir de väl en...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 19:36


Här hemma har vi sjukstuga idag..... Alice är bra nu, hon spydde bara fyra ggr men de e värre me Jörgen. Han har spytt och haft diareé sen han kom hem vid elva. Han har feber o hosta o är riktigt förkyld me o en sak som oroar mig är att han är svälld...

Av Camilla Karlsson - 1 mars 2010 08:55

Vaknade halv fyra i morse av att Alice ropade....... hon hade spytt ner hela sängen    Hur har hon kunna fått magsjuka som varit hemma i helgen?!? Jag som verkligen behövde jobba men nu blir vi tydligen hemma några dagar till.........typiskt! Hoppas ...

Av Camilla Karlsson - 28 februari 2010 20:53

Äntligen ska barnen på dagis iegn... nu har dom varit hemma i en vecka. Både Alice o Agnes har haft hög feber o en hemsk hosta. Behöver verkligen jobba nu, ligger verkligen  efter, har massor att göra.   I helgen har jag haft utbildning i Uppsala...

Presentation

Egenföretagande 4- barnsmamma......

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards